lycamobile belgie logoOp deze pagina is informatie te vinden over de telecomprovider Lycamobile. Wat zijn de tarieven en welke mogelijkheden zijn er met betrekking tot het online opwaarderen en mobiel internet?

Internationale provider

Lycamobile is een internationale provider en is daarom gericht op bellen naar het buitenland. Zij hanteren voor het bellen naar een ander land goedkopere tarieven dan een nationale provider.

De website

Deze provider heeft een specifieke website voor Belgische klanten. Je kunt een account aanmaken op de website, waardoor je in je persoonlijke omgeving terechtkomt. Hier vindt je alle informatie over je tegoed en je verbruik. Daarnaast kun je er ook wijzigingen doorgeven en automatisch opwaarderen instellen.

Lyca Mobile tarieven

LET OP, BELANGRIJK! LYCA MOBILE = OPLICHTING!
Bij Lyca verdwijnt je Beltegoed zomaar! Wij krijgen hier veel klachten over. Kies dus gaarne voor een andere provider! Zie in de tabel ons advies!

Slide / Swipe / Scrol naar rechts op mobiel


Provider
BellenSMSPer MB
Lyca (pas op: slechtste provider!)

0,090,150,10/MBBestellen
LET OP: ONS ADVIES is Mobile Vikings

Mobile Vikings
(€25,- herladen= 3GB - 3000 sms - 200 minuten)
0,1250,0083 (0,8 cent)0,0083 (0,8 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€15,- herladen= 2GB - 2000 sms - 100 minuten)
0,150,0075 (0,7 cent)0,0075 (0,7 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€10,- herladen= 500MB - 500 sms - 50 minuten)
0,200,02 (2 cent)0,02 (2 cent) Bestellen

Let op: De connectiekosten bedragen €0,19 per gesprek. Verder bel en sms je gratis naar andere Lyca mobile nummers. Wil je weten wat het tarief is wanneer je naar een bepaald land wilt bellen, dan kun je de tarieven hiervan vinden onder het kopje “internationale tarieven”. Wanneer je het land aangeeft waar je naar toe wilt bellen verschijnen de juiste tarieven vanzelf in beeld. Lyca maakt verder gebruik van verschillende bundels; nationale-, internationale- en databundels. Benieuwd naar de tarieven van andere providers? Bekijk dan de homepage.

Gratis Lyca simkaart bestellen

Via de website kun je de simkaart gratis bestellen in drie formaten; standaard, micro of nano. De betaling kan geschieden via iDEAL of een kredietkaart. De simkaart is ook telefonisch te bestellen via 0800 49 811.

Lyca herladen

Via een aparte service, genaamd Alphacomm, verloopt het herladen van de simkaart. Op de website kies je voor een belkrediet van €10, €20 of €30 euro. Vervolgens ontvang je een herlaadcode per e-mail of sms. Via het gratis nummer 1966 (of 92#) kun je lyca opwaarderen. Je kunt tevens *103*herlaadcode# bellen, in het buitenland moet je 0032499951966 bellen.

Lyca internet

Met de Lyca herlaadkaart kun je ook gebruik maken van internet, dit kost €0,10 per MB. Je kunt er ook voor kiezen om een aparte databundel te activeren. Er zijn drie verschillende opties mogelijk die wij hieronder bespreken.

  • Data 5: €5,- – 600MB – 30 dagen geldig.
  • Data 10: €10,- – 2GB – 30 dagen geldig.
  • Data 25: €25,- – 5GB – 30 dagen geldig.

Om deze bundels te activeren moet je een bepaalde code invoeren en de instructies volgen die op het scherm verschijnen. Wanneer je regelmatig gebruik maakt van mobiel internet ben je met een bundel meestal goedkoper uit.

Lyca aanbiedingen

Lycamobile is een provider die veel gebruik maakt van aanbiedingen. De aanbiedingen zijn te vinden op de website. Let bij de aanbiedingen goed op de geldigheidsduur en de algemene voorwaarden van de promotie. Lyca heeft momenteel ook een speciale 2-in-1 simkaart voor als je veel in Nederland bent.

Lycamobile contact

Het is mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Lycamobile België via het gratis nummer 1976 (94#) met je Lyca Mobile. Op de website kun je ook een contactformulier invullen, daarnaast is de provider bereikbaar via Facebook en Twitter.

37 thoughts on “LycaMobile herlaadkaart (prepaid)

  1. DIEVEN DAT JULLIE ZIJNNNN
    WTFFFFF JULLIE HEBBEN 10 EURO VAN MIJ GESTOLEN WTF IS DIT DIEVEN TFOEEEE IK HOOP DAT JULLIE ZIEKTES KRIJGEN.

    1. Beste Jodies,

      Bedankt voor je reactie.

      Ik heb je reactie een klein beetje aangepast.

      Het lijkt erop dat je een slechte ervaring hebt gehad met Lycamobile.
      Erg vervelend! Hopelijk zit je nu bij een betere provider 🙂

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

  2. Verschrikkelijke klantenservice! Ze geven een 0800 nummer op waarvoor je in werkelijkheid veel geld moet betalen (ongeveer 14 euro per uur). En ze zetten je heel lang in wacht. Heel dure telefoontjes dus!
    Oplichters! Vermijd deze provider!

    1. Beste Rob,

      Wat vervelend dat de klantenservice van Lyca zo slecht is! Hopelijk zit je bij je huidige provider beter 🙂

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

    1. Beste Robert,

      Dit is niet de eerste keer dat wij dit horen. Erg spijtig dat de klantenservice van Lyca zo slecht is!

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

  3. Pure oplichterij ik moet nu op anderhalf jaar 3x mijn simkaart registreren omdat het ni volgens de wet juist gedaan zou zijn ???
    Tis 2x gebeurt in een lyca winkel en moest er zelf 5 euro voor betalen aan een ondere vreemdeling gewoon weg schandalig nu kreeg ik vanacht weer het bericht hebt zelf gedaan met de eid kaart lezer ben nu al sinds vande nacht onbereikbaar en wie ga da betalen
    Pure oplichterij meer hebk er ni over te zeggen

    1. Beste Tommy,

      Wat vervelend dat je steeds je simkaart opnieuw moet registreren.
      En dat je ervoor moet betalen is al helemaal belachelijk.
      Wellicht wordt het tijd om van provider te veranderen.

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

  4. Slechtste klantenservice ever!!!!! Opgewaardeerd voor 30 euro daarna bundel niet geactiveerd. Ik bel naar de klantenservice een goede 45 min in de wacht gezet daarna eindelijk iemand aan de telefoon en die legt zonder pardon de hoorn in. Zeer zeker slechtste klantenservice ever gewoon!!!! Oplichterssss zijn het!!!!!

    1. Beste Loubna,

      Dit is niet de eerste keer dat wij dit horen.
      De klantenservice van Lyca is inderdaad erg slecht.

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

  5. Klopt lycomobile is oplichting. Zakkenvullers heb kaartje (10euro) na veel rotzooi zelf geactiveerd. Na 2 uur (geen zwaar internet) is de prepaid start-sim volledig leeg!

    1. Beste Erdogan,

      Wat vervelend zeg! Dit is niet de eerste keer dat we dit horen van (voormalige) klanten van LycaMobile.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

    1. Beste Zakaria,

      Vervelend dat de code niet werkt!
      Helaas kunnen wij je hier niet verder mee helpen.
      Ik adviseer je om even contact met Lyca op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

  6. “Om deze bundels te activeren moet je een bepaalde code invoeren”

    Hoe kan het dat je nergens op het internet of op de website van Lyca, snel de codes vindt om uw databundels te activeren?

    1. Beste Dirck,

      Deze codes vind je op de website van Lycamobile. Ga hiervoor naar bundels –> data bundels. Klik op ‘+ meer’ voor de codes.
      De codes zijn afhankelijk van welk tariefplan je hanteert en hoeveel MB data je wilt.
      Voor 5MB data SMS je bijvoorbeeld 11150 naar ‘3535’ wanneer je gebruik maakt van het Saver plan.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  7. waarom is het klantenservice nummer alleen voor Franstalige beschikbaar.
    Daaraan moeten jullie gaan werken. Als ik iets wil vragen kan dat niet omdat ik geen Frans spreekt.

    1. Beste Gaby,

      Wij horen dit inderdaad vaker.
      Helaas kunnen wij hier niets aan doen. Wij zijn een vergelijkingssite voor prepaid simkaarten en hebben verder geen contacten met LycaMobile.
      Je kunt deze klacht het beste even bij Lyca zelf indienen.

      Met vriendelijke groet,

      PrepaidSimkaarten.BE

  8. Ik heb mijn simkaart geregistreerd en kon daarmee bellen. Maar ineens stond ze geblokkeerd. Met wie kan ik overleggen hierover? Op 0800 nummer spreken ze (erg!) enkel in het Frans.

    1. Hoi Mehreme,

      Wij zijn geen provider dus kunnen niet kijken waar het aan ligt dat jouw simkaart geblokkeerd is.
      Erg vervelend voor je.
      Ik wil je adviseren om dan even een berichtje te sturen naar de klantenservice van LycaMobile om toch nogmaals met hen in contact te komen. Je kunt het ook eens proberen in een verkooppunt van de provider.
      Zij zijn namelijk de enige die je hiermee kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  9. Ben er net op de harde manier achter gekomen dat de nationale bundels roaming in de EU niet toelaten 🙁
    Enkel ontvangen van sms en gesprekken is gratis, voor aktief bellen en sms-en moet je extra krediet aankopen.
    Ik wist niet dat dit nog mocht …

    1. Beste Marc,

      Hoe ben je hierachter gekomen? In principe zijn roamingkosten inderdaad afgeschaft en mag je binnen de EU niet meer betalen voor internetten, bellen en sms’en dan in België.
      Over welke nationale bundel heb je het en wanneer was je in het buitenland?
      Dan zullen we hier eens naar gaan kijken.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

      1. Dit is de 10 euro prepaid formule. Dit is blijkbaar enkel geldig in België. Voor gebruik in het buitenland (in dit geval Nederland) moet je extra krediet kopen. In Nederland heeft lycamobile blijkbaar een uitzondering aangevraagd zodat ze roaming niet moeten aanbieden. Geen idee of ze dat ook in België gedaan hebben. Kan er niets over vinden.

  10. Dat zou je inderdaad kunnen doen als je al iemand aan de lijn krijgt…Dat is niet eenvoudig.
    Indien ze horen dat je dan ook nog Nederlands praat haken ze de telefoon gewoon in…
    Ik heb een Lycamobile SIM in mijn alarmsysteem zitten, had deze in Maart gekocht en dus ook meteen registratie gedaan, netjes de papieren ingevuld , kopij paspoort naar hen per email gestuurd, zoals beschreven in hun documentatie.
    De SIM werd geactiveerd zonder enig probleem, echter sinds een tweetal weken kan ik mijn alarmsysteem niet meer bereiken… Klantendienst zou leuk zijn om uit te vinden wat er loos is maar bij deze operator niet echt een optie…

    1. Beste Dirk,

      Vervelend om te horen.
      Het lijkt er toch op dat de simkaart om de één of andere manier niet goed geregistreerd is, of dat dit niet op de juiste manier is doorgevoerd, aangezien je nu geen contact meer kunt krijgen met je alarmsysteem.
      Dit kan opgelost worden door contact opnemen met Lyca, maar ik begrijp uit jouw bericht dat dit lastig is. Hier kunnen wij helaas niets aan doen.
      Het enige wat je dan nog kunt doen is een nieuwe simkaart aanschaffen (bij voorkeur dan niet van Lyca) en deze registreren en in je alarmsysteem stoppen, zodat deze in elk geval werkt. Ik snap dat dit niet de wenselijke oplossing is die je verwacht van Lyca te krijgen, maar als je echt geen contact kunt krijgen is dit het enige wat overblijft.

      Tot mijn spijt kunnen wij hier helaas geen rol in spelen. Wij zijn geen provider en kunnen dit soort technische dingen daarom niet voor je oplossing.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  11. Ik heb een nationale bundel van 29€ gekocht via de website van lyca. Hoe komt het dat dit niet op mijn gsm komt of hoe kan ik deze als belwaarde krijgen op mijn kaart? Ik dacht dat dit automatisch ging. GroetjesLore

    1. Hoi Lore,

      Niet gek dat je dacht dat de bundel automatisch op je herlaadkaart zou komen te staan, want dat zou ook zo moeten zijn. Heb je wel het juiste telefoonnummer ingevuld?
      Je kunt het beste even contact opnemen met de klantenservice van LycaMobile, want zij kunnen gericht kijken in jouw bestelling. Wij kunnen dat niet zien.

      Succes!

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  12. Prijs voor een gesprek is 0,09 maar connectie kosten is 0,19 betekend dat dan 0,28 betaald per gesprek? Of versta ik connectie kosten verkeerd.

    1. Beste Van Doren,

      Connectiekosten betekenen dat zodra je iemand belt en deze persoon opneemt (of voicemail), je direct €0,19 betaalt. Daarna kost iedere minuut €0,09. Dus een gesprek van een minuut kost inderdaad €0,28 en daarna komt er €0,09 per minuut bij.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  13. Waarom kan ik niet zien hoeveel ik mobiele data ik nog heb van mijn bundel? Ik druk *137# maar er komt niks .. en als ik *136# druk en optie 3 lukt ook niet ??

    1. Beste Tamara,

      Je kunt het beste even contact opnemen met de klantenservice van Lycamobile,
      zij kunnen je wellicht verder helpen.
      Wij zijn een vergelijkingssite en verkooppunt voor simkaarten, dus kunnen je hiermee niet helpen.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

    1. Beste Ingrid,

      Een LycaMobile simkaart kun je registreren bij een Lyca verkooppunt.
      Deze zijn ook in en rondom Brugge, zoals in de FEFA nachtwinkel aan de Maalsesteenweg.
      Voor meer verkooppunten kun je het beste even op de website van LycaMobile kijken.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

    1. Beste George,

      Op de website van Lycamobile kun je in de navigatiebalk klikken op Mijn Lycamobile.
      Hier kun je een account aanmaken.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

    1. Beste Rudy,

      Je zou gratis moeten kunnen bellen na opwaardering van €10 of €20 voor 30 dagen, of na opwaardering van €5 voor 14 dagen.
      Als dit niet lukt zou je het beste even contact op kunnen nemen met de klantenservice van Lyca.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *