orange logoMobistar was onderdeel van het Franse moederbedrijf Orange, maar heet nu ook Orange. Mobistar is niet het enige dochterbedrijf die deze naam krijgt, de meeste buitenlandse dochters dragen deze naam namelijk al. Het betreft een naamsverandering / merknaamwijziging die de positie op de Belgische markt moet versterken. Er worden nieuwe diensten aangeboden voor consumenten en bedrijven, maar voor klanten met een herlaadkaart van Mobistar is er weinig veranderd. Op deze pagina informeren wij je over de tarieven en mogelijkheden van een Orange herlaadkaart.

Orange

Orange is een groot telecombedrijf met 5,5 miljoen klanten en beschikt over een 2G, 3G en 4G netwerk. Voor de particulier zijn er herlaadkaarten, abonnementen, telefoons, televisie en internet. Verder richt Orange zich ook op zelfstandigen en bedrijven. Op dit moment heeft Orange 1 miljoen gebruikers op haar 4G-netwerk. 4G+ dekt momenteel 47% van de bevolking. Orange werkt samen met Mobile Virtual Network Operators (MVNO); telenet, Lycamobile, transatel, tellink en Galaxy. Mocht je dus in het bezit zijn van een herlaadkaart van een van deze operators dan maak je in feite gebruik van het netwerk van Orange.

Orange heeft de laatste tijden niet alles helemaal op orde in de organisatie. Wij raden aan om te gaan voor Mobile Vikings! Dit is een bekende Belgische provider welke heel leuk focust op onze Belgische markt. Zie onderstaand de tabel van de simkaarten / herlaadkaarten welke wij aanraden!


Prepaid Provider

BellenSMSPer MB
Mobile Vikings
€25,- herladen= 4GB - 4000 sms - 200 min)

0,1250,0063 (0,6 cent)0,0063 (0,6 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€15,- herladen= 2GB - 4000 sms - 100 min)

0,150,004 (0,4 cent)0,0075 (0,7 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€10,- herladen= 500MB - 4000 sms - 50 min)

0,200,0025 (0,25 cent)0,02 (2 cent) Bestellen
Data simkaart - Europa


n.v.t.n.v.t.0,006 / MB (vanaf 0,6 cent) Bestellen
Data simkaart - Wereld


n.v.t.n.v.t.0,018 / MB (vanaf 1,8 cent) Bestellen
Ello Mobile
Alle winst gaat 100% naar goede doelen!
0,140,080,009/MB (per 1GB bundel)
0,14 MB (zonder bundel)
Bestellen

De herlaadkaarten

De herlaadkaarten bestaan uit bundels die per bedrag verschillen. Je ontvangt bij het bestellen of opwaarderen een bepaald aantal minuten, sms’jes of MB’s. Dit tegoed is een jaar geldig. Daarnaast ontvang je ook een bonus die 31 dagen geldig is. Je hebt de keuze uit drie typen herlaadkaarten, welke herlaadkaart voor jou geschikt is hangt af van je gebruik. Dolfijn en Internet on Mobile zijn vooral geschikt voor mensen die elkaar op de hoogte houden via sms’jes, chat-apps en social media. Kangoeroe is meer voor de bellers onder ons. Zoals je in bovenstaande tabel kunt zien, zijn de namen van de herlaadkaarten veranderd. Nu is het Tempo Giga, Tempo Touch en Tempo Easy waarbij de eerste twee vooral gericht zijn op het gebruik van mobiel internet terwijl Tempo Easy zich focust op voordelig bellen. De herlaadkaart “Internet on Mobile” wordt automatisch gewijzigd in Tempo Giga, daar hoeven huidige klanten niets voor te doen. Dolfijn en Kangoeroe blijven bestaan, maar je kunt er ook voor kiezen om je tariefplan kosteloos te wijzigen. Dit doe je via de klantenzone of door #121# te bellen. Nieuwe klanten kunnen alleen nog kiezen voor de Tempo herlaadkaarten.

Tegoed bijhouden

Je krijgt een sms’je wanneer je 80% van je bundel hebt verbruikt, altijd handig! Zelf kun je jouw verbruik ook in de gaten houden. Dit doe je op de volgende manieren:

  • Bel #123*1 (gratis, ook in het buitenland)
  • Bel 5123 en kies optie 2
  • Bekijk je tegoed online via de Klantenzone
  • Gebruik de app “My Orange”

Automatisch herladen

Je kunt je Orange herlaadkaart op verschillende manieren herladen. Onderstaande opties zijn mogelijk:

  1. Online herladen
  2. Herladen via My Orange (app)
  3. Via een herlaadticket
  4. Automatic Reload. Om automatisch herladen te activeren moet je eerst langsgaan bij een Orange shop. Ook moet je minimaal 18 jaar oud zijn of toestemming krijgen van je ouders middels een contract.
  5. Met One click via de Klantenzone
  6. Huidige klanten kunnen nu nog herladen via m-banxafe maar dit wordt eind 2016 stopgezet, voor nieuwe klanten is deze optie nu al niet meer mogelijk.

Diensten

Orange heeft een aantal opties en diensten toegevoegd voor haar klanten. De optie die bij Mobistar mogelijk was, waarmee je 30 ‘bel me terug’ sms’jes per maand kunt verzenden met minder dan 0,50 beltegoed is er nog steeds. Verder is het mogelijk om je telefoon te herstellen met “GSM Clinic” voor als je storingen ondervindt of je toestel defect is. Met “Buyback” is het mogelijk om je oude gsm in te ruilen voor een nieuwe en wanneer je jouw nieuwe telefoon wilt voorzien van de gegevens op je oude gsm dan kan dit met “Phone Copy”. Je gegevens worden dan bewaard zodat je deze altijd en makkelijk terug kunt vinden.

Hulp

Onder het kopje hulp op de website van Orange.be staat informatie over het activeren van je herlaadkaart of het aanpassen van je tariefplan. Alle informatie is hierdoor online terug te vinden. Je kunt je vraag ook stellen via Facebook en Twitter, maar neem je liever telefonisch contact op dan is dit ook mogelijk. Er zijn tot slot ook diverse Orange shops in België te vinden.

17 thoughts on “Orange herlaadkaart (prepaid)

  1. beste prepaidsimkaarten,
    bestaat er een kaart om enkel telefoontjes te ontvangen en heel uitzonderlijk zelf te bellen ?
    een die liefst langer dan 1 jaar geldig is !!

    1. Beste Francis,

      Hiervoor zou je een provider kunnen kiezen die bij jou past.
      Vrijwel alle providers hanteren een houdbaarheid van zes maanden.

      Met vriendelijke groet,
      Team Prepaidsimkaarten.BE

  2. Geachte Mevrouw, Geachte Heer,

    Mijn Orange SIM kaart zit al jaren ingebouwd in het besturingssysteem van een poort.
    1) Deze kaart werd opgestart met de tweede PIN-CODE en kan dus ook geen SMS ontvangen.
    2) Er is trouwens ook nergens een display zodat we de SMS zouden kunnen lezen.
    3) De kaart kan niet zonder grote problemen tijdelijk uit het systeem verwijderd worden.

    Het probleem met het aanmaken van een Orange-Account via de website is:
    1) Eerst moet ik het nummer van de SIM-kaart inbrengen, (daarna zou een SMS verstuurd worden naar de kaart, maar gezien de bovenstaande drie punten lukt dit niet.)
    2) Hierna zou ik de code uit de SMS moeten ingeven. (Maar ik krijg noch zie deze code).

    Mag ik jullie daarom vragen voor mij een account aan te maken en de gegevens hierover door te sturen naar mijn email adres, dit graag met een wachtwoord dat ik onmiddellijk na de ontvangst van de mail kan aanpassen. (zo ja hoe geef ik best in alle veiligheid mijn mailadres door?)

    Of kunnen en mogen de mensen in de Orange-Winkel in de Langemuntstraat in Gent mij hierbij helpen.
    Tenslotte waren zij het die zeiden dat ik deze ingebouwde SIM-kaart (nu nog MY-5 abonnement) kon laten omzetten naar een herlaadkaart en dat ik het openstaande bedrag zou kunnen opvolgen met mijn Orange-Account.
    Alvast hartelijk dank voor de klantvriendelijke hulp van Orange of de mensen van dit forum om dit probleem op te lossen!

    1. Beste Erik,

      Helaas kunnen wij je hier niet mee helpen.
      De provider waar je de simkaart hebt gekocht, Orange, beschikt over deze gegevens.
      Ik adviseer je om even contact met hun op te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

  3. help ik heb gisteren een herlaad kaard gekocht maar heb gisteren 3 MAAL EEN FOUTJE GEMAAKT MET DE HERLAADKAARDCODE IK HAD GISTEREN GEBELD DAARVOOR EN ZEGGEN ZE é’ uur wachten maar is al 24 uur EN DE KAAT GA NOG NIET

    1. Beste Mia,

      Hopelijk heb je inmiddels jouw herlaadcode wel correct kunnen invullen. Mocht het nog niet lukken?
      Dan zou het eventueel aan jouw apparaat kunnen liggen. Een optie is dan om jouw herlaadkaart in een andere mobiele telefoon te activeren.

      Met vriendelijke groet,
      Team PrepaidSimkaarten.BE

  4. Ik heb meer dan een jaar Orange Giga gehad, waarom veranderde je me plotseling naar Tempo Touch. Oranje Giga was 4GB Tempo Touch is 1GB. Dit is een schandaal. 🙁

    1. Beste John,

      Erg vervelend voor je. Dit hebben wij niet gedaan. Wij verkopen enkel simkaarten en kunnen niet in de systemen van providers om dit soort dingen voor je (ongevraagd) te veranderen of iets dergelijks.
      Ik adviseer je even contact op te nemen met de klantenservice van Orange, zij kunnen je wellicht verder helpen en eventueel weer aansluiten op Orange Giga.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  5. Hoe is het nu mogelijk dat je met een prepaidkaart de voicemail niet kunt uitschakelen, de kosten kunnen als je buiten EU zit hoog oplopen.
    Met abonnement kan dat wel
    Van discriminatie gesproken

    1. Beste Frank,

      Bedankt voor je reactie.
      We zullen navraag doen bij Orange om erachter te komen hoe dit zit.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

      1. Inderdaad niet mogelijk om voicemail uit te schakelen volgens de klantendienst van Orange. Dit is toch echt niet meer van deze tijd. Kan ik weer op zoek naar een andere provider.

  6. Beste,
    Ik wil mijn abonnement opzeggen en mijn nummer bijhouden en vervangen naar een herlaadkaart omdat ik in schuldbemiddeling zit.
    Hoe moet ik dit doen?

    1. Beste Maes,

      Dit is mogelijk. Als je via onze website op de bestellink klikt van Orange, kom je op de bestelpagina waar je een formulier in kunt vullen om nummerbehoud aan te vragen. Vul dit formulier volledig in, dan is nummerbehoud binnen enkele dagen geregeld en kun je voortaan bellen met je niet prepaid simkaart.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

  7. Beste,
    is het mogelijk over te stappen naar Orange prepaid met behoud van mijn huidige SIM kaart en telefoonnummer ? Liefst op een vastestelde datum, we hebben nu Aldi talk en willen overstappen. Dank bij voorbaat

    1. Beste Gary,

      Als je via de link op onze website een Orange herlaadkaart bestelt, kun je direct aangeven dat je je nummer wilt behouden. Dit doe je door middel van het invullen van een formulier op de website. Dit kan binnen enkele dagen geregeld zijn.

      Met vriendelijke groet,

      Team PrepaidSimkaarten.BE

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *