Written by Team PrepaidSimkaarten.BE

Geen simkaart melding op iPhone oplossing

Je bent hier beland omdat je iPhone een vage melding geeft: geen simkaart aanwezig. Je hebt de herlaadkaart niet aangeraakt of verplaatst. Plotseling kun je niet meer bellen, gebeld worden, SMS’en en/of gebruik maken van het mobiele netwerk. Tijdens deze blog bieden we je vijf tips om het probleem op te lossen.

Tip 1: is je iPhone voorzien van een simkaart?

Laten we beginnen met een vraag. Is je iPhone voorzien van een simkaart? Als je iPhone geen simkaart bevat, geeft je toestel dat namelijk aan in de vorm van een melding. Je kunt dit controleren door de socket te verwijderen en te kijken of er een simkaart in zit. Is dit niet het geval? Dan raden we je aan om een iPhone prepaid simkaart te bestellen. Het is namelijk een goede oplossing om de melding te laten verdwijnen. Zodra de melding verdwijnt kun je weer bellen, sms’en en internetten.

Tip 2: zet de vliegstandstand aan/uit

De vliegstandstand aan en uit zetten is een van de makkelijkste handelingen die je kunt uitvoeren. De vliegtuigstand zorgt ervoor dat alle communicatievormen op je iPhone worden uitgeschakeld. De vliegtuigstand wordt regelmatig gebruikt voor wifi- en netwerkproblemen. We raden je aan om de vliegtuigstand te proberen. Het is belangrijk dat je de vliegtuigstand voor minimaal 20 seconden inschakelt. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Klik op instellingen
  • Schakel de vliegtuigstand in voor minimaal 20 seconden
  • Schakel de vliegtuigstand weer uit

Tip 3: netwerkinstellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen

Krijg je de melding nog steeds te zien? Dan kun je ervoor kiezen om de netwerkinstellingen te herstellen. Als je de netwerkinstellingen herstelt, worden alle netwerkinstellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Let op. Alle opgeslagen gegevens, zoals wifi- of bluetooth verbindingen, worden ook gereset.Je kunt de netwerkinstellinge herstellen door de volgende stappen te volgen:

  • Klik instellingen > Algemeen > Herstel netwerkinstellingen
  • Voer de toegangscode van je iPhone in
  • Bevestigen

Tip 4: iOS update

Het kan voorkomen dat je iPhone de simkaart niet herkent door software gerelateerde problemen. Een oude(re) iOS versie kan de melding veroorzaken. Heb je de laatste iOS versie geïnstalleerd? Zo niet, doe dit dan onmiddellijk. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Klik op instellingen > Algemeen > Software update
  • ”Installeer nu”

Tip 5: andere simkaart

Dan zijn we gekomen bij de laatste tip: probeer een andere simkaart. Je huidige simkaart kan namelijk kapot of defect zijn, waardoor je telefoon geen verbinding kan maken met het netwerk van je provider. Leen desnoods een herlaadkaart en plaats deze in je iPhone. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Schakel de iPhone uit
  • Verwijder de huidige simkaart
  • Plaats de nieuwe simkaart in de iPhone
  • Start de iPhone opnieuw op
Geen simkaart melding op iPhone oplossing
Beoordeel ons

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

negentien + twaalf =