Hoe moet je een simkaart activeren?
Wanneer je een herlaadkaart aanschaft moet je deze in veel gevallen eerst activeren. Hoe dit werkt leggen wij in onderstaand bericht uit.
Formaat simkaart
Omdat er door de komst van nieuwe smartphones ook nieuwe formaat simkaarten zijn, kan het zijn dat je oude simkaart niet in je nieuwe toestel past. De nieuwe smartphones zijn voorzien van een micro of nano simkaart. De wat oudere modellen werken nog met een normaal formaat simkaart. Het is mogelijk om een nieuwe simkaart te bestellen bij je provider, hoe de activatie van de nieuwe simkaart vervolgens leggen wij je hieronder uit.
Volg de stappen van de provider
Bij sommige providers hoef je een nieuwe herlaadkaart niet zelf te activeren omdat dit al automatisch gedaan wordt, maar veel vaker moet je de simkaart zelf activeren voordat je er gebruik van kunt maken. Bij de meeste providers activeer je de simkaart gemakkelijk online, maar soms is het ook mogelijk om dit telefonisch te doen. Hoe de activatie precies werkt is te vinden op de website van de desbetreffende provider, tegenwoordig maken providers handige instructievideo’s waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de activatie verloopt.
Dit heb je wellicht nodig
- Je simkaartnummer: deze kun je vinden op de achterkant van je simkaart, of is op te vragen bij je provider.
- Je mobiele nummer
- Je activatiecode: deze kun je vinden in de e-mail bevestiging of in de brief van de aanvraag. Vaak kun je de code ook weer opnieuw aanvragen, mocht je deze kwijt zijn.
- Een internetverbinding: omdat je de simkaart online kan activeren via een formulier op de website van de provider. Ook kan er gevraagd worden om naar de klantenzone van je provider te gaan. Dan moet je wel eerst een account aanmaken op de website van de telecomprovider.
- Klantnummer: in sommige gevallen moet je contact opnemen met de klantenservice en dan heb je jouw klantnummer nodig, deze staat in een e-mail of brief die de provider je eerder heeft toegestuurd.
Heb jij nog aanvullende opmerkingen over de activatie van een simkaart? Laat het ons dan weten door een berichtje achter te laten onderaan deze pagina.
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb vandaag mijn nieuwe Orange herlaadkaart ontvangen, maar de begeleidende mail met de activeringscode en dergelijke vind ik nergens terug.
Kun u mij deze eens opnieuw bezorgen aub?
Ik dank u bij voorbaat,
De vriendelijke groeten,
Paul Clarysse
Beste Paul,
Helaas kunnen wij je hier niet mee helpen.
De provider waar je de simkaart hebt gekocht, Orange, beschikt over deze gegevens.
Ik adviseer je om even contact met hun op te nemen.
Veel plezier met je simkaart!
Met vriendelijke groet,
Team PrepaidSimkaarten.BE