Scarlet stopt verkoop van prepaid-kaarten
Het telecommunicatiebedrijf Scarlet stopt op 30 november 2019 definitief met de verkoop van herlaadkaarten. In 2017 stopte het bedrijf al met het aanbieden van herlaadkaarten, Klanten konden toen nog wel gebruik maken van hun herlaadkaart. Vanaf 30 november 2019 is dit ook niet meer mogelijk. Er zijn momenteel nog een aantal duizend klanten van het Belgische Scarlet dat gebruik maakt van een herlaadkaart. Zij worden de komende dagen persoonlijk op de hoogte gesteld en bestaande prepaid klanten zullen een aanbieding ontvangen voor een abonnement bij Scarlet.
Scarlet ziet geen toekomst in de prepaid kaart
Scarlet, het moederbedrijf van Proximus, stopt met het aanbieden van prepaidkaarten en gaat zich volledig focussen op abonnementen. De budget provider beseft dat prepaidkaarten ouderwets en niet meer van deze tijd zijn. Er valt meer te halen uit de verkoop van abonnementen en klanten zullen daar op de langere termijn ook beter van worden.
Goedkope abonnementen in de benelux
Scarlet is een low budget telecommunicatiebedrijf. Scarlet is actief in België, Nederland en Luxemburg. In Nederland werkt Scarlet onder de naam Stipte. Scarlet verkoopt internet abonnementen, alles-in-1 pakketten en telefoonabonnementen. Scarlet wil telecomdiensten toegankelijk maken voor iedereen voor een betaalbare prijs.
De toekomst van de prepaid kaart
Er wordt vaak gespeculeerd dat de prepaid simkaart verleden tijd is en niet meer gebruikt wordt. Dit is verre van waar. De markt is weliswaar niet zo groot als de markt van de telefoon- en sim only abonnementen, maar toch worden er per jaar nog aardig wat herlaadkaarten verkocht. De markt heeft de afgelopen jaren een daling meegemaakt maar is nu gestabiliseerd. Er is zelf een lichte groei geconstateerd binnen de prepaid markt. Dit komt onder andere door de verkoop van prepaid bundels, dit zijn een soort mix tussen prepaid en sim only abonnementen.
Concurrentie neemt toe door stijgende vraag naar veel en goedkope data
De grootste concurrent van de prepaid kaarten zijn de voordelige sim only abonnementen. De concurrentie vindt zich vooral op het gebied van mobiele data. De vraag naar grote en goedkope databundels zal de komende jaren toenemen door de populariteit van social media en stream-bedrijven zoals Netflix en Youtube.