Written by Team PrepaidSimkaarten.BE

Simkaart kapot, hoe vraag ik een nieuwe aan?

In principe zal je simkaart niet snel kapot gaan, maar wij kunnen wel een aantal dingen noemen waardoor je simkaart het niet (meer) doet. In sommige gevallen blijkt de simkaart al defect te zijn zodra je hem in je toestel stopt. Daar kun je natuurlijk niks aan doen en het is dan verstandig om dit direct bij de provider of de aanbieder te melden. Daarnaast kan je telefoon en hierdoor ook je simkaart schade hebben opgelopen omdat je bijvoorbeeld je telefoon in het water hebt laten vallen. Tot slot komt het tegenwoordig steeds vaker voor dat mensen zelf hun simkaart knippen en dit mis is gegaan. Het is namelijk een erg secuur werkje en de afmetingen moeten exact kloppen. Hieronder leggen wij uit hoe je kunt achterhalen of het echt aan je simkaart ligt en niet aan je toestel en leggen wij uit hoe je een nieuwe simkaart aanvraagt.

Hoe weet je of je simkaart kapot is?

Hoe weet je of het aan je simkaart of aan je toestel ligt? Meestal krijg je een melding in beeld en wordt er bijvoorbeeld aangegeven dat het toestel je simkaart niet herkend of dat er geen simkaart aanwezig is. Je kunt dit gemakkelijk controleren door de simkaart in een ander toestel te stoppen, deze moet dan uiteraard wel simlockvrij zijn. Doet de simkaart het in een andere telefoon ook niet? Dan weet je dat het aan de simkaart ligt.

Simkaart bestellen

Wanneer de simkaart direct al kapot blijkt te zijn, moet de aanbieder uiteraard kosteloos een nieuwe simkaart leveren. Is het je eigen schuld? Dan moet je er bij de nieuwe bestelling aan denken dat je nummerbehoud aanvraagt en moet je goed kijken welk formaat simkaart er in jouw toestel past. Waarschijnlijk zijn er wel kosten verbonden aan de nieuwe aanvraag, maar het kan uiteraard ook een gratis simkaart betreffen. Verder kan het zijn dat er al tegoed op de simkaart stond of dat je al had opgewaardeerd tegelijk met de bestelling, wellicht kan je dit laten overzetten op je nieuwe simkaart. Misschien kun je dit zelf regelen via je online account bij de provider en anders moet je contact opnemen met je provider. Ga je naar een andere provider dan wordt je beltegoed niet overgezet op de nieuwe simkaart. Je hoeft een kapotte simkaart niet te blokkeren, omdat iemand anders er ook geen gebruik van kan maken. De simkaart wordt buiten werking gesteld wanneer je een nieuwe simkaart aanvraagt op hetzelfde nummer.

Rate this post

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

drie × 3 =