Written by Team PrepaidSimkaarten.BE

Simkaart kopen

Er zijn diverse redenen te bedenken waarom je een nieuwe simkaart nodig hebt. Wij noemen er hieronder een aantal;

  • Je stapt over van een abonnement op prepaid;
  • Je bent op zoek naar een goedkopere provider;
  • Je hebt een nieuw formaat simkaart nodig;
  • Je bent je simkaart kwijt;
  • Je simkaart is stuk.

Overstappen

Stap je over naar een nieuwe provider dan ontvang je uiteraard ook een nieuwe simkaart van deze provider. Wil je jouw nummer behouden dan is het belangrijk om nummerbehoud aan te vragen, dit kan bij alle providers kosteloos. Let er op wanneer je gegevens opgeslagen hebt op je oude simkaart, deze kun je misschien eerst overzetten op je telefoon als je deze wilt behouden. Ook bij het knippen van je simkaart dien je hier rekening mee te houden.

Goedkope simkaart

Ben je het zat om te veel te betalen? Dan is een herlaadkaart niet zo’n gekke optie. Herlaadkaarten zijn namelijk voordelig in gebruik wanneer je niet veel belt of sms’t. Daarnaast gebruiken veel mensen nauwelijks 3G of 4G, maar maken zij vooral verbinding met een gratis Wi-Fi netwerk. Dit betekent dat je geen dure data bundel nodig hebt. Uiteraard kun je jouw verbruik en prepaid kosten ook beter beheren omdat je vooraf betaalt en niet aan het einde van de maand een factuur ontvangt.

Zie onderstaand de beste simkaarten van België


Prepaid Provider

BellenSMSPer MB 
Mobile Vikings
€25,- herladen= 4GB - 4000 sms - 200 min)

0,1250,0063 (0,6 cent)0,0063 (0,6 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€15,- herladen= 2GB - 4000 sms - 100 min)

0,150,004 (0,4 cent)0,0075 (0,7 cent) Bestellen
Mobile Vikings
(€10,- herladen= 500MB - 4000 sms - 50 min)

0,200,0025 (0,25 cent)0,02 (2 cent) Bestellen
Data simkaart - Europa


n.v.t.n.v.t.0,01 / MB (vanaf 1 cent per MB) Bestellen
Data simkaart - Wereld


n.v.t.n.v.t.0,02 / MB (vanaf 2 cent per MB) Bestellen
Ello Mobile
Alle winst gaat 100% naar goede doelen!
0,140,080,009/MB (per 1GB bundel)
0,14 MB (zonder bundel)
Bestellen

Formaten van simkaarten

Door de komst van nieuwe smartphones zijn de formaten simkaarten ook veranderd. Er bestaan tegenwoordig drie formaten. Bij sommige providers is het mogelijk om een 3-in-1 simkaart te bestellen waardoor je altijd de juiste hebt. Dit is het geval bij onderstaande providers. Het kan ook zijn dat je een keuze moet maken bij de bestelling van de simkaart, daarnaast kan het ook voorkomen dat er slechts twee formaten bestaan. Dit is dan in de meeste gevallen een normaal of micro formaat. Heb je een nieuwe telefoon dan kun je ervoor kiezen een nieuwe simkaart te bestellen, maar het is ook mogelijk om de simkaart (zelf) te knippen. Lees hier meer over in onze blogpost over de simkaart knipper.

Simkaart kwijt of kapot

Ben je jouw telefoon verloren, of is je telefoon misschien gestolen? Dan is het heel belangrijk dat je eerst je simkaart blokkeert! Dit om misbruik van je simkaart te voorkomen. Gelukkig kan het tegoed van een herlaadkaart in principe niet overschreden worden, tenzij je automatisch opwaarderen hebt geactiveerd want dan wordt het tegoed automatisch aangevuld en is het ook in dit geval belangrijk dat je simkaart geblokkeerd is. Wanneer je simkaart kapot is kun je voor een bepaald bedrag een nieuwe simkaart aanvragen bij je provider. Weet je zeker dat het niet door jou komt dat de simkaart defect is, kun je contact opnemen met de klantenservice. Een defecte simkaart hoef je uiteraard niet te blokkeren. Een kapotte simkaart is natuurlijk ook een uitgelezen kans om op zoek te gaan naar een goedkopere provider of in ieder geval op zoek te gaan naar een simkaart die beter aansluit bij jouw wensen en persoonlijke mobiele verbruik. Let bij het overstappen op een andere provider of dienst wel op of je tegoed mee mag nemen, dit is namelijk vaak niet het geval. Je kunt je tegoed dan beter eerst opmaken.

Nieuwe simkaart activeren

Een nieuwe simkaart moet je vaak wel nog activeren, soms alleen met je telefoon maar soms ook online via de website van de provider. Wat heb je nodig bij het activeren van je simkaart? Lukt de activatie niet meteen dan kan dit komen omdat het wat langer duurt vanwege de aanvraag voor nummerbehoud. Soms werkt het ook om je telefoon uit- en weer aan te zetten.

Rate this post

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

zestien + 6 =